May 23, 2011

EdU cAmP

HOLLAAAA...hehe..lame x merepek kat blog sendiri...arie tu habes je final,pada 19/5 (wahh,gitu,siap ade tarikh) ade cuti sehari..then,21/5 arie tu kitorg sume ade edu camp..mule2 mcm semangat giler coz CAMPing kN...sape yg x nak..lepas tu,dlm atur cara ckap ade obstacle,flying fox sume..excited giller packing brg nak peg..hahah..
sekali dah sampai kat sane,sedikit sadis tgk tempat dy..facilities dy mcm kurang lengkap,x berape bersih..contohnya mcm bilik kitorg,bukan nak cakap ape,tp mcm rumah setinggan dah,dgn tilam dy dah bercapuk..xpela,nie la org kate camping kan..
okay,nie la group aku..huhu..



group yang paling byk mulut...pot pet..pot pet je kijenyer..
haha..

then,aktiviti kitorg yang pertama adalah FLYING FOX..waaaa..best giler korang..aku menjerit dari atas nak naek tu sampai la ke bawah dah sampai tu pun jerit ag..ahaha..takot kot coz sgt laju dan bawah dy tu sungai..air dy dah la laju tyme tu..kalo dibuatnyer terjatuh tyme tu,x taw la..
alaa,tp xde gmbr aku fying fox..huhu..


nie la tempat kitorg berflying fox..haha..nampak x tali tu..
n bawah dy tu sungai..nampak mcm x dalamkan,tp mmg x dalam pon..wawawa..


 muke finie terus jadi kembung lepas wat flying fox..huhu..aupppp..



muke happy lepas berjaya mengharungi cabaran pertama..yeahhhh....


haha..aik molly,nape tuh...nak terbang lagi ker..

aktivity ke 2 kitorg repelling..yang terjun turun bukit dari arah belakang tu...waaaaaaaaa...takot giler taw x..bygkan nak trjun dari belakang,aku takot...aku dah sampai atas tu,nak turun dah tp aku x beranie..fasi tu dah ckp dah,xpe saye ade,,awak jgn risau.awak kena percaya pd diri awak..but,i'm still can't do it..aku takot coz be4 aku wat tu,ade sorg dak laki nie terseliuh kaki dy coz tersalah landing..terus aku x nak terjun..sampai ke sudah,fasi tu asyik dok perli aku je..sabor je la..gambar repelling xde...huhu...

aktivity yg ke 3 nie best sgt..kitorg kena g dalam hutan n survivor cook...waaaa..mcm tu rupenyer survivor cook nie..mencabar sgt..dy just bg sardin 2 tin besar,telur 6 biji,kentang 5 biji kot,n nasi dua plastik...dy x bg kuali kecik pun..kitorg kena masak dlm buluh..mmg 1st tyme rase masak sardin dlm buluh kot..haha..



nie sardin dy..2 tin nie ntok makan seramai 22 orang..nanges kebuluran...


nie kentang..kitorg kena salut dy dgn tanah liat coz nak campak je dy kat unggun api tu..
t kalo x balut dgn tanah liat,hangit la pulak ubi kentang kitorg..


nie antara org kuat tiup bara api ntok jd api..wahhh..fuhh3..tiup kuat2..haha..


nampak x kitorg bakar sardin tu...haa,n yg mcm lemang tu,dlm dy ade nasi...
mmg berjam nak menunggu nasi tu masak..huh..


tadaaa...dah siap pun kitorg pny sardin...nyam2..waktu nie lapar sgt,sardin yg rase dy asap pun
rase best..haha..

okay..sampai situ je edu camp kitorg..aktiviti len xde gmbr..huhu..mlm nie dinner pulak..auww,x sabarnyer mak,nyah oooiii..haha...
jumpe lg..daaa....xoxo..

No comments: