October 15, 2011

seoul garden babeyh...

hye u olls..
pernah dgr x seoul garden...
menatang hape tuh? kat malaysia pun ade ke name tempat cengginie..igtkan kat korea je..
lek luu..nie nak habaq nie..
seoul garden nie restaurant yg berteraskan unsur-unsur kekorean..chewah,spm bm a1 nie..haha
ya allah korg,seryes best tempat nie..
korg xkan menyesal sebesar kuman pun kalau korg pergi makan kat seoul garden nie..

for student,korg kena bawak korg punyer matric card..then dapatla discount for students..just rm26 for students,korg bole dok makan situ dr kedai bukak sampaila kedai tutup..haha..tp untuk adult,the price is rm40..mahal lah cket..xpe,dorg kan dah kerja =,=

antara makanan2 yg disediakan,pelbagai jenis ayam mentah yg dah dihiris nipis-nipis..n yg sudah digaul dgn pelbagai perisa...ade curry chicken,tomyam chicken..beef pun ade..same jugak,beef dihiris nipis n digaul dgn mcm2 perisa..tomyam chicken paling awesome sekali..trust me! huhu..
selaen tu,seafood pun ade..udang dy besar2..best sgt..nikmat taw dapat makan udang banyak2 tanpa gangguan adik2 yg cket2 nak curik udang aku..

bukan setakat udang,lala,kerang,kepah haa amek kau sume ade..x tipu,peg dulu baru taw aku tipu ke x..haha..
then,ade ikan,belut n sotong..
pastu ade pelbagai jenis sayur,salad n mcm mayonese sayuran pun ade..kite boleh pilih sendiri..
sos2 yg ala-ala korea pun ade..aku first tyme rase kimchi..waaaaaa,mmg sedapp..dy kobis n salad,masam2 cket rase dy..ade ginger pedas,tp best..makan tu mmg x tertahan la angin asyik nak kuar je..lepas buang,otomatik bau halia..haha..

selaen dr itu,ade jugak ice cream..ice cream bukan satu jenis ea..byk flavour ade..dr resberry samapi la ke mint..then,dy sediakan kacang kisar,kelape parut n cornflakes.. then tabur tiga bende ni atas ice cream kite..
aku melantak ice cream sampai lapan scoop u olls..makan sampai rase sejuk perut..haha..sryes mmg melantak btol la..

air pulak ade mcm2 jenis..dr iced lemon tea,sampai mango..                                  
boleh refill banyak mane yg korg nak..
nasi pun ade,tp rugilah kalau korg makan nasi,nasi cepat kedap..t makan cket pun dah kenyang..nasi putih ade,nasi goreng pun ade uolls..jgn igt org melayu je suke nasi goreng,org korea pn ghupenyer..hahaha..


see..these are the seafoods...
marvelous baby..serious..
aku paling teruja tgk udang dy besar sgt..auwwww,rase nak cium je udang tu..


nie bahagian sayur-sayur..sorry,x bape clear..
nie gmbar curi nie amek..
sambil lalu kluar,wat2 tny,tu sayur ape,terus snap satu gmbar..haha

 
uuuuuuuuuuuu..
okay,jgn jealous..nie baru permulaan bg piranha-piranha sekalian..
see,jagung pun hado haa..kan dah ckap,mcm2 ado..
kat tgh tu sup..kita bole pilih nak sup ape..
tp tomyam best gua ckap sama lu..
yg nie chicken soup..x try ag best ke x..


nie sayuran dy..
that salad,makan dgn ayam yg kite bakar td.n mkn dgn kimchi..
pergh,seryes sedap..


ini dah pertengahan..
banyak pinggan yg dah bersusun tu..haha..


nie ape..cendol ea..aku pun x taw..hehe..
tp yg nie pun ade kat sane..selff service,buat sendiri..
so,bnyak mane nak amek buah,bnyak mane nak amek susu tu,depends on you..


ice cream mantap..sedap,seryes coz ade kacang ats dy..ikot suka hati kite nak 
letak kacang byk mane..


gaye diva yg x bape nak diva..
haha..


ummi,molly,anne n finie..
tgk dorg makan...ish3..hehe..mcmla aku mkan x mcm dorg..
padahal same je..


birthday girl,serra..
makan byk2 taw..
t birthday aku,belanje seoul garden pulak ea..haahhaha


okay,aku n amnie berebut nak suap ummi ice cream..
padahal pakse ummi makan coz dah x boleh nak masuk lg dah dlm perut aku yg comel nie..
hehe..


alolo,sweetnyah! haha..
nak belit-belit tgn mcm bangau pulak u olls nie..hempuk kang..haha..


anne khusyuk makan..
"erm,sedapnye lah ice cream nie..
nak tambah lg ke x..nak ke x..ish,confius lah..haha.."


datangla ke sinie..
kat one utama..
nmpak kecik,tp jgn tertipu,dalam dy besar okay..haha..
aku dah mcm promoter seoul garden..


amnie..ratu ginger..hahaha..
dy ajar aku care nak mkn ala-ala korea..aku mmg x tahu menahu..
i don't really watch korean dramas..


see,dah reti makan..yeay!


 

all these pict.credit to finie..amek gmbar using her canon..
camera canon kau tu mmg aku berkonan sggt aiihh..


geng2 piranha pada awalnya,
dan menjadi ular sawa pada akhirnya..

bytheway korg..selamat datang ke seoul garden..
pada yg dah pergi,jom kite pergi lagi..huhu..

daaaa! XOXO

2 comments:

Syed Amir said...

wehh. aku nk tnye.
mmg kena bawak student card ke?
patu harge brape ringgit sorang kalau student?
kalau student, kena pegi weekdays ke sblum pkul 4 (macam wayang)?
kena wat reservation awal ke?

mercury_gurl said...

kena bawak student card..
rm26 per student,tp kena tunjuk dulu student card tu baru bole harga tu,kalau x rm 40..
x yah wat reservation..duduk je..besAR tmpat dy..
pasal mase tu aku x sure la weyh..aku arie tu peg weekday b4 kol 4..