October 17, 2011

let's sewing..

hye peeps..

wanna share something..
kalau tibe2 satu hari nie tgk korg terase tgn korg gatal je nak menjahit..
bole,bole cube u olls..jahit la something yg memberi faedah kate org..haha..
jahit baju mak yg koyak ke,butang baju abah yang tercabut ke..
kalau aku pulak..aku suka jahit butang..hehe..
wanna see my sewing..huhu..


baju kosong oleh didapati di kedai-kedai pakaian
seperti FOS n GIORDANO..
tp aku sarankan giordano la coz kain dy sedap pakai..
murah je harga sehelai kaen..
rm 22 sehelai..
tp fos mahal cket..rm 33 sehelai..


then,butang2 yg bersaiz comel itu bolelah korang dapati 
di kedai-kedai menjahit..banyak je..mcm2 colour ade..
satu butang sepuloh sen..hehe.
to those yg dok kat shah alam tu,bole je cari kat pkns..
kedai jahit byk kan kat ctu..
carilah butang yg masuk dengan kaler baju yg korg dah pilih..
jgn baju merah,butang pun beli colour peach o merah..mmg x naek seri la kan..


see,aku dah start menjahit dgn tekun nya..hahah..
baru siap satu huruf..agak-agak aku nak tulis ape..hehe


untuk memudahkan korg jahit,x nak kasi butang tu gerak-gerak kan,
tampal dulu butang tu kat baju gune gam..so,bile dy dah melekat cket,
senang la nak jahit..jgn letak gam gajah pulak..
kalau tersalah letak,satu hal pulak nak cabut butang tu..



u n m...cheche..
tyme nie rase nak lompat0lompat kasi pecah siling coz dah nak siap..

...

...

...

....

...

...

...

....

....

....


tadaa...nie lah yg aku nak jahit sebenarnye..
haha..mesti korg rase buang mase kan kena scroll ke bwh,padahal dah boleh teka ape..
peh,peh,pehh..
cantik x i jahit..huhu..nie dah second tyme belajar jahit nie..(tepuk dada,bangga dgn diri sendiri )

okay,bile dah siap,korg kasilah kat sape2 yg korg rase nak kasi..
hehe..
make sure dy pakai la..
igt senang ke nak jahit satu-satu  butang tu..
lenguh leher taw..haha..

k,that's all for today..
thanks for reading..



No comments: